Kerbela Şehitleri Birlik ve Adalet Mesajlarıyla Anıldı
Kartal Belediyesi ve Kartal Cemevi Vakfı iş birliğinde, Muharrem Ayı’nın 10. günü dolayısıyla düzenlenen Yas-ı Muharrem anma programında birlik, beraberlik ve adalet mesajları verildi.
Kerbela’da Hz. Hüseyin, yakınları ve Ehl-i beyt mensuplarının şehit edilişinin yıl dönümü vesilesiyle Kartal Cemevi bahçesinde gerçekleştirilen anma programına; Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, belediye başkan yardımcıları, birim müdürleri, Kartal Cemevi Başkanı Şahin Meral, Cemevi Dedesi Celal Özer ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Deyişler duygu dolu anlar yaşattı
Muharrem Ayı’nın manevi atmosferine uygun olarak düzenlenen programda, sanatçı Muharrem Temiz ile Kartal Cemevi zakiri Can Şahin tarafından seslendirilen deyişler, katılımcılara duygu dolu anlar yaşattı. Kerbela şehitlerinin dualar ve ezgilerle yad edildiği anmada, birlik ve dayanışma vurgusu öne çıktı.
“Kerbela, insanlığa yol gösteren bir hakikat mücadelesidir”
Anma programında konuşan Kartal Cemevi Başkanı Şahin Meral, Kerbela’nın yalnızca geçmişte yaşanmış bir acı olmadığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Kerbela, bugün de insanlığa yol gösteren büyük bir hakikat ve adalet mücadelesidir. Hz. Hüseyin’in zulme karşı onurlu duruşu, bizlere her zaman doğrunun ve hakkın yanında olmayı öğütler. Muharrem Ayı; paylaşmanın, dayanışmanın ve kardeşliğin pekiştiği kutsal bir zaman dilimidir. Bu anlamlı günde bizlerle bir araya gelen tüm canlara teşekkürlerimi sunuyorum.”
Başkan Gökhan Yüksel: “Kerbela’nın mesajı, adalet ve insanlık onurudur”
Programda katılımcılara hitap eden Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel ise Kerbela’nın evrensel mesajına dikkat çekerek, “Kerbela’da yaşanan acı, aradan geçen asırlara rağmen insanlığın ortak vicdanında yaşamaya devam ediyor. Hz. Hüseyin’in adalet ve insanlık onuru uğruna verdiği mücadele, bugün bizlere ışık tutmaktadır” dedi.
Kartal’ın barış ve hoşgörü kültürüne vurgu yapan Başkan Gökhan Yüksel, sözlerini şöyle tamamladı:
“Kartal’da farklı inançların ve kültürlerin huzur içerisinde yaşadığı bu dayanışma ortamını korumaya ve büyütmeye kararlıyız. Bu vesileyle Kerbela şehitlerini rahmetle anıyor; tutulan oruçların ve paylaşılan lokmaların Hak katında kabul olmasını diliyorum.”